من و شما

زیر پوست شهرهای ما چه می گذرد

leave a comment »

آخرین روزهای خرداد ماه سال 1354 بود و من خودم را برای امتحانات نهایی آماده میکردم. یعنی، آن روزهایی که»ایران شریفی» دو کودک هووی خود را ربود و آنها را کشت ، دختر مدرسه ای بودم که در دبیرستان مرجان در خیابان کاخ زمان شاه درس می خواندم. در آن چند روزی که ایران شریفی با دو کودک هووی خود در تهران فراری بود و با تلفن به مطبوعات می گفت بچه ها را خواهد کشت، مدرسه ما هم مثل خیلی از مدارس دیگر تهران یکپارچه هیجان و بحث شده بود. حتی برخی معلم های خشک و به اصطلاح بداخلاق دبیرستان ما هم در آن روزها وقتی سر کلاس می آمدند ادامه بحث های بین خودشان در دفتر دبیرستان را که درباره همین ماجرا بود به کلاس درس می آوردند. تهران تکان خورده بود. در همین روزهای پر دلهره بود که پدرم برای من در بازگویی خاطرات خود، ماجرای اصغر قاتل را تعریف کرد کسی که در جاده ورامین به چند پسر بچه تجاوز کرده و آنها را کشته بود. آن واقعه هم، تهران زمان رضا شاه را تکان داده بود. و من حالا شاهد بودم که فرار ایران شریفی با دو کودک هوویش تهران را وشاید تمام ایران را بهم ریخته است. و سرانجام شد آنچه همه بیم از وقوع آن داشتند. ایران شریفی هر دو کودک را کشت و خودش نیز بالاخره دستگیر شد. شاید در آن سالها او تنها زنی بود که در زندان قصر تهران به جرم این دو قتل به دار کشیده شد. نه قبل از آن از اعدام یک زن خبری شنیده بودم و نه بعد از آن خواندم. مگر زنان فعال سیاسی که بحثی جداگانه است.

آن ماجرا روح مرا تسخیر کرد. به همین دلیل وقتی از دبیرستان بیرون آمدم و دیگر دختر مدرسه نبودم وکار میکردم و دانشگاه میرفتم در این مجله و آن روزنامه و بالاخره در کتابخانه ملی مجلات و روزنامه های گذشته را همچنان ورق میزدم و اخبار قتل و جنایات را با نگرانی دنبال میکردم

ادامه این مطلب را اینجا«وب سایت تهیه» بخوانید و بشنوید

ضمنا درپی برخورد نامتناسب موسی قربانی با خبر نگاران که سوالاتی در مورد لایحه جدید باصطلاح خانواده داشته اند، جوابیه ای برایشان نوشتم که می توانید اینجا بخوانید

Written by manshoma

ژوئیه 24, 2008 در 6:52 ق.ظ.

نوشته شده در Uncategorized

پاسخی بگذارید

